Iratkozz fel ingyenes hírlevél sorozatomra!

Bezárás

A nyomdai formátum letöltéséhez, kérlek, add meg neved és email címed!

Bezárás

Az online marketing folyamata – 1. rész

Biztos Te is sokat olvastál már online marketing tippekről, eszközökről. Valamelyiket már biztos használtad is, de valahogy mindig zavaros maradt az egész folyamat a fejedben. Hiszen valljuk be ez kicsit olyan, mint a varázslat. Van benne misztifikum, van benne tudomány, vannak bevált módszerek, mégsem tudja előre az ember pontosan, hogy működni fog-e vagy sem. Szeretni fog a célközönségünk, vagy sem.

Így voltam ezzel én is, de mivel én ezt ügyfeleknek csináltam egyre jobban törekedtem arra, hogy kihagyjam a folyamatból a “véletlent”. És ekkor jöttem rá, hogy ezek szerint folyamatba kell szervezni a dolgokat, és ekkor döbbentem rá, hogy sehol nem találtam olyan videót, képet, vagy leírást, ami ezt elmagyarázná nekem. Persze találkoztam elméletekkel, részmegoldásokkal, de számomra elfogadható teljes megoldással nem.

Ezáltal kénytelen voltam megszülni a saját online marketing folyamatábrámat, és az ehhez kapcsolódó marketing lépcsőket, amikre utána mind marketing rendszereket építettem. Ennek következtében ezen az elvek alapján felépített kampányaink mind elkezdtek szárnyalni. Évekig magamban tartottam ezt a tudást, mert azt láttam, hogy a nagy reklám- és marketingügynökségek is a saját tudásukból, know how-jükból élnek, és bevallom őszintén, magamban sem bíztam eléggé.

Hiszen itt nagy a felelősség, ha valaki olyat állít határozottan, ami nem működik, azt legjobb esetben is “megkövezik”. De teltek az évek, és működtek a dolgok, így már több évnyi tesztelés után bátran meg merem Veled is osztani, hiszen tudom, hogy egy ilyen folyamatábra Neked is aranyat ér.

Tafolyam folyamatábra   Marketing lépcső

A legnagyobb marketing hiba, amit elkövethetsz

Először is az egyik legnagyobb hiba itthon, hogy mindenki egyből eladni szeretne (így voltam ezzel én is), a másik, hogy mindenki csak az első vásárlásra koncentrál, miközben a valódi érték a törzsvásárlóban és az ajánlóban rejlik. Figyeljétek meg, csak azok a cégek nőnek multivá, akik ügyfeleiknek folyamatos támogatást adnak, és ezáltal folyamatos vásárlást generálnak ugyanattól az ügyféltől, egészen addig, amíg szinte függőkké válnak, és el is felejtik a konkurenciát. Általában itt is érvényes a 80/20-as szabály, vagyis az ügyfeleid 20%-a termeli ki a forgalmad 80%-át.

Elég csak megfigyelni a Google-t vagy a Facebook-ot. Ők szerinted csak egyszer szeretnék, hogy náluk hirdess? Egy fenét! Minél többet költesz náluk, annál nagyobb támogatást adnak. NEM kedvezményeket, hanem támogatást! Ez a második dolog, amit itthon félreértenek. A folyamatos vevőidnek ne kedvezményeket adj (egyszer-egyszer persze lehet), hanem ugyanazért a pénzért adj nekik nagyobb értéket. Hidd el ezt sokkal jobban fogják szeretni, és értékelni.

Szóval a folyamat elején a lényeg: adj, hogy kaphass. Marketing szlenggel szólva legyen egy olyan “csalid”, ami valóban nagy értéket képvisel a célközönségednek, és kérd el cserébe az email címüket. Hogy miért? Azért, hogy azután még többet adhass nekik, hogy ne veszítsenek el, és hidd el, amikor felmerül náluk egy probléma, amire a Te céged adja a megoldást, akkor keresni fognak. És Téged fognak keresni, hiszen Téged szeretnek, benned bíznak, mert már ismernek, és olyan sok jót kaptak tőled.

Személyesen még nem is találkoztál velük, mégis megváltoztattad a gondolkodásukat, és talán már könyebbé, vagy jobbá is tetted életüket, vagy az én esetemben üzleti folyamataikat, eredményeiket.

Ezekről a lépcsőkről fogok Az online marketing folyamata című cikksorozatomban beszélni, mind a 7 marketing lépcsőnek egy-egy cikket szentelve, mert egyetlen írásban ezt lehetetlen kifejteni. De, hogy addig se maradj segítség nélkül két infógrafikában összefoglaltam neked a lényeget.

Azt javaslom töltsd le, nyomtasd és rakd ki a dolgozó szobádba, vagy az irodád falára, hogy sose téveszd el az irányt. Addig is nagyon sok sikert és kitartást kívánok!

Kattints ide a nyomtatható verzióért

Ne csak dumálj róla, éld is meg az álmaid!

Üdv,
Marketing Zoli

ui.: Iratkozz fel a blogértesítőre, vagy az email sorozatomra, hogy először értesülj a legújabb infókról!

Kezdhetjük a munkát?

Írd meg, hol tartasz most, és hogy miben kéred a segítségünk. 24 órán belül felkeresünk telefonon (vagy emailben), majd egyeztetünk egy személyes vagy skype beszélgetést, ahol kiderül hogyan tudunk sikeresen együttműködni.

Adatait bizalmasan kezelem. Sosem adom ki harmadik fél számára, kizárólag a gördülékeny kommunikációhoz szükségesek.

Zoli

Magamról

Az elmúlt 10 évem azzal telt, hogy vállalkozásokat építettem fel. Néha programozóként, néha szövegíróként, néha tulajdonosként, de a legtöbbször vezető marketingesként és kreatív igazgatóként.

Az évek során megtapasztaltam, hogy egy sikeres vállalkozás felépítéséhez nem elég a kitartás, és a megfelelő tudás, hanem marketing érzék is kell – és talán ez a legfontosabb –, hogy ezek végül egy komplex egésszé álljanak össze. A csapatommal ebben tudunk segíteni. A célom az, hogy Te is megismerd az általam csodált, és használt módszereket, amikkel lényegesen jobbá teheted a marketinged. Hiszem, hogy a világ egy jobb hely lehet, ha mindenki azzal foglalkozik, amit szeret és amihez a legjobban ért.